Visszatérő vásárló
Dachia Logan MCV 1.6 története
2009-ben vásároltam egy Dacia Logan MCV-t, 1.6-os benzines motorral.
Rendkívül megbízható, strapabíró autó volt, ugyanakkor az üzemanyag fogyasztásával nem voltam elégedett.
Tankoltam adalékolt üzemanyagot bele. Ami csökkentette ugyan a fogyasztást, de épp annyit spóroltam, mint amennyivel drágább volt a benzin.
Próbálkoztam teflon tablettával is, amit a benzintankba kellett beledobnom. Az eredmény szinte ugyanaz volt, tankolásonként pár száz forintot spóroltam.
Akkor még kapható volt az E85-ös üzemanyag is, amit télen keverve, nyáron tisztán használtam. Ezen száz km-ként 200 forintot spóroltam, a lényegesen kedvezőbb ára miatt.
Ugyanakkor jóval többet fogyasztott belőle az autó és 3000-es fordulat felett erőtlenné vált! Valami tartósabb és jobb megoldásra volt szükségem.
Ekkor olvastam egy agrár újság hirdetésében az ECO-TAK-ról. 2014-et írtunk, a Dacia -val már több mint 40 ezer km-t tettem meg és tökéletesen kiismertem. Gyári adat szerint, országúton: 6,5 l/100 km, vegyesen: 7 l-t, városban: 8 l-t kellett volna fogyasztania. Nálam a következőt zabálta, országúton: 7 – 7,5l -t, vegyesen 7,5-8,5 l-t, városban 8,5 – 9,0 l-t.
A beszerelés után.
Budapesten szerelték be a terméket és már haza felé éreztem, hogy itt valami nagyon megváltozott. A motor járása csendesebb lett és mélyebben morgott.
Előtte, ha lakott területre értem, mindig vissza kellett váltanom 5-ből 4-be, mert erőlködött a motor és kellemetlen vibráció lépett fel az utastérben. Most nem kellett, még 40 km/h-ról is szépen gyorsult felfelé az autó 5-ben.
Már ettől jó kedvem lett, ám amikor a számítógép fogyasztási adataira néztem, akkor nem bírtam ki nevetés nélkül. Tudni kell, hogy viharos szembe széllel kellett haza felé jönnöm, de így is megelégedett 6,2 l-rel a kis Dacia.
A következő hónapokban folyamatosan mértem és számoltam, és ellenőriztem, és magam is alig hittem el az eredményeket.
Országúton: 5,6 – 6,0 l, vegyes: 6,0 – 6,6 l, városban: 7,2 – 7,8 l fogyasztási eredményt kaptam. Az autót 2019-ig használtam és 156 ezer km-t tettem meg vele, ebből 116 ezret az ECO-TAK-kal, de ezeket az eredményeket végig produkálta.
Egy barátomnak adtam el a kocsit, aki azóta újabb 20 ezer km-t tett meg vele, és az adatok továbbra is kedvezőek maradtak, pedig már 7 éve használjuk.
Azóta egy 2013-as évjáratú Fiat Scudo -t használok, amibe eddig azért nem szereltettem bele, mert nagyon keveset megyek vele.
Ám 2021 januárjában úgy döntöttem, hogy a traktoromba (MTZ 892.2) és a Fiatomba is beleszereltetem.
Az eredmény ennél az autónál is meggyőző. 2 ezer cm³ HDI diesel motorral szerelt. Országúton 6,2- 6,5 l -t fogyaszt, ennél kevesebbet még sosem mértem nála. A beszerelés után, mintegy 90 km-t mentem eddig vele, hazaérve elégedetten láttam, hogy 5,9 l lett az átlag, amiben volt városi (Kecskemét) közlekedés is.
Mivel egy diesel autó jóval nyomatékosabb egy benzinesnél, ezért érezhető változást nem tapasztaltam a vezethetőségben, ám a hangja itt is mélyebb és simább lett.
A traktoromról pedig annyit, hogy a hangja neki is mélyebb lett, de majd a tavaszi és nyári munkák elvégzése után tudok nyilatkozni a fogyasztás változásról és az erő többletről.
Összességében mindenkinek ajánlom, és biztatom a kételkedőket, hogy bátran szereltessenek be ECO-TAK Power-et, mert ez nem átverés, tényleg működik és ráadásul magyar találmány, magyar szabadalom.
Kaldenekker Olivér (szívesen adok jövőbeni információt e-mailben)