Visszatérő vásárló

Renault Trafic 1.9D tulajdonos

4 éve lett beépítve az 1.9 -es TD Renault Traficba az Eco-Tak. Akkor már 300 000 km le igazolt futás teljesítmény volt az autóban, tehát egy erősen kopott dízel motor volt. A karosszériához a legkisebb motor ami be volt építve a gyárban.

Mi ezt szervizes autónak szántuk, megpakoltuk tonnányi felszereléssel, gázpalackokkal, különböző eszközökkel amik szükségesek a mi munkánkhoz. A motorba egymás után kettő darab Eco-Tak Power berendezést építettünk be és közvetlenül a beépítés előtt-majd azután három alkalommal emisszió mérést végeztünk el.

Akkoriban volt egy akkreditált vizsgáló laboratóriumunk amely egy Horiba PG-250 szabvány szerinti folyamatos emisszió mérő berendezéssel végezte a minta vételeket. Ezeket leregisztráltuk és már rögtön a beépítést követően az első 1000km -en jelentős változásokat tapasztaltunk amely az elmúlt 4évben változatlanul nagy teljesítményt ad ennek a motornak.

Tehát gyakorlatilag most már 400 000 km fölött járunk jóval és rendszeresen szállítunk akár 140 km/h tempóban teljes menetfelszereléssel, tehát több tonnányi felszereléssel tudunk közlekedni. 

Ami az ECO-TAK POWER beszerelése elött nem volt lehetséges.  Rendkívül erős lett az autó.

A motor egyes részei nem is bírják, de Itt a meg kell említeni, hogy ezeknél az 1.9D Renault-oknál a motornak van egy gyári hibája a hajtókar csapágy gyengébb konstrukció és azt cserélni kell 200 ezer kilométerenként.

Tehát azt gondoljuk hogy 20% -os teljesítmény növekedés léphetett fel és sokkal dinamikusabb is lett a motor.

 

Az emisszió mérések azt is kimutatták, hogy a CO (szén-monoxid) érték lecsökkent. Az Eco-Tak Power elérte, hogy tökéletessé váljon az égés, magasabb legyen az égési hőmérséklet és így leoldja a motor belső falára égett kormot, ezáltal a motor kevésbé kopik és hosszabb életű lesz.

Hozzá kell még, hogy tegyem amikor először találkoztam az Eco-Tak -kal 30 napos próbára szereltettük be és élni akartunk a pénz-visszafizetési garanciával, de ahogy elkezdtük használni a beépített Eco-Takkal a Renault-t annyira meg voltunk elégedve, hogy örömmel fizettük ki az árát.

A mai napon szintén korszerűtlennek mondható Land Rover Discovery II TD5 -ös 18 éves járműbe kerül beépítésre amely 3 tonnás önsúlya mellett rendszeresen 1 tonnás utánfutót húzok terepen és szeretném, ha egyrészt megóvhatnám a motoromat, másrészt több erőre lenne szükségem.

 Azáltal ugye, hogy ezt az Eco-Tak biztosítja a szabad hidrogén újbóli elégetésével, így a víz-gőz tartalom emelkedésével javítani fogja a hengertér tisztaságát. Tehát megóvom a jármű motorjának az állapotát és növelni fogom a teljesítményét, mivel azt kettő-féle képen lehet elérni ennél a motor típusnál. 

Üzemanyag katalizátorral, vagy pedig chip tuninggal amellyel ugye az égés paramétereit szoftveresen javítom. Elsősorban a beadagolásnak az idő szögeit és a mennyiségét változtatva. Azt gondolom, hogy ez utóbbi mindenképpen fogyasztás növekedéshez fog vezetni.

Az üzemanyag katalizátor pedig tapasztalataim alapján fogyasztás megtakarítást fog eredményezni.

Stieber József,  környezetvédelmi tanácsadó